Garantie / Klachten / Retourneren

Garantie

 Veel gestelde vragen over de garantie van Bomen, Planten en Struiken.

  
1. Ik ben niet tevreden over de geleverde boom, plant, struik. Wat moet ik doen?
Het kan voorkomen dat na planten de boom, plant of struik doodgaat of bij levering niet perfect is. Dit komt omdat het levend materiaal is.
U kunt dan contact met ons opnemen via de mail: service@bomenenzo.nl  of via telefoonnummer: 0344-228100.
 
Houdt u dan uw ordernummer of mailadres bij de hand.
Wij zullen dan samen met u kijken of de garantiebepalingen zoals beschreven in de algemene voorwaarden op u van toepassing zijn en samen met u een goede oplossing zoeken.
 
2. Wat is de garantietermijn?
Bomenenzo garandeert een goede kwaliteit van bomen, planten en struiken. Wij kweken veel soorten zelf, maar sommige artikelen worden door ons bij speciale leveranciers ingekocht
Iedere boom en struik uit de volle grond heeft hergroeigarantie. Dit wil zeggen dat de boom/struik uit de volle grond voor 15 juni van het aanplantjaar blad moet geven. Is dit niet het geval, dan ontvangen wij graag foto's van u. U kunt deze sturen naar service@bomenenzo.nl
 
Bij tuinplanten, bomen en struiken met kluit of pot heeft u hergroeigarantie van 2 maanden.
 
Maak de kluit niet los ivm de bescherming van de wortels (indien in pot, pot wel verwijderen), Maakt u de kluit wel open of verwijderd u deze zal de garantie vervallen. Ook voor evt. vorstschade en verdroging zijn wij niet verantwoordelijk.
Meldt u de klacht binnen deze periode, dan zullen wij deze volledig vergoeden. 
Meldt u de klacht later, dan zullen wij samen met u zoeken naar een oplossing.
 
Wij hanteren de volgende garantiebepaling voor bomen en planten uit de volle grond (kale wortel/kluit) geplant na september 2022:
Klachtmelding in het aanplantjaar voor 15 juni 2023   =  100% hergroeigarantie
Klachtmelding in het aanplantjaar tussen 15 juni en 15 juli 2023 = 50% hergroeigarantie
Klachtmelding in het aanplantjaar na 15 juli 2023 = Geen hergroeigarantie.
 
 
Wij zijn niet verantwoordelijk voor invloeden van buitenaf, zoals storm, hagel, droogte, vorst, ongedierte etc.

Let op: Bomen en planten willen ook graag groeien, geeft u ze daarom voldoende water!

 3. Klachten:

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. 
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

 

Onze gegevens:

Bomenenzo.nl

Veldstraat 2a

4033AK Lienden

info@bomenenzo.nl

Tel.nr. 0344-228100

                                                          

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Bomenenzo.nl bij is aangesloten. 

 

 
4.  Herroepingsrecht
U heeft na de aankoop van het product, gedurende 14 dagen na ontvangst, het recht de overeenkomst te ontbinden.
Het product moet dan wel ongebruikt, onveranderd en indien mogelijk voorzien van orginele verpakkingen etc. zijn.
Wij zullen na een dergelijke ontbinding binnen 14 dagen het reeds betaalde bedrag retour storten.
 
De vergoeding zoals vermeldt in de Algemene Voorwaarden:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
 
 
U kunt geen herroepingsrecht doen, indien het geleverde product door zijn aard niet kan worden terug gestuurd of snel kan bederven of verouderen. Dit betreft bomen, planten en struiken geleverd met blote (kale) wortel, dus zonder pot of kluit. Mochten de retour gezonden producten beschadigd of verslechterd zijn, dan komt de waardevermindering voor uw rekening.
 
 
Hieronder vind u het modelformulier om uw order te herroepen:
 
Model herroepingsformulier.
 
  
Mochten wij er echt niet uitkomen, dan kunt  u uw klacht melden bij de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk via onderstaande link:
 
http://www.keurmerk.info/Home/Klacht
 

Bent u niet tevreden zegt het ons, bent u tevreden zeg het anderen!!

 

“Ik ben opgegroeid tussen de bomen, de passie zit diepgeworteld en dat wil ik graag delen”.

call us icon

Neem contact op: 0344 22 81 00

call us icon

Neem contact op: 0344 22 81 00